Ovo je kralj svih principa – ono što animaciji daje život!
Kad lopta skače, ona se spljošti kad udari o tlo (squash), a izduži kad leti prema gore (stretch).
Ali pazite – lopta nikad ne gubi volumen! Ako je spljoštena, mora biti šira.
U Tom i Jerry, kad Jerry dobije udarac, njegovo tijelo postaje gotovo kao palačinka – to je ekstremni squash! Ili kada bježi od Toma, isteže se kao raketa!
2. Anticipation (Priprema)
Znate ono kad prijatelj podigne ruku, i već znate da će vas pozvati na "peticu"? To je priprema! Ovaj princip priprema publiku za ono što slijedi, a bez toga pokreti izgledaju... pa, dosadno.
Prije nego što lik skoči, sagne se i "prikupi snagu".
Prije nego što šutne loptu, zamahne nogom unatrag.
U The Incredibles, kad Dash kreće u superbrzi sprint, prvo se lagano zaleti. Ta priprema čini njegovu brzinu još uzbudljivijom!
3. Staging (Scenografija)
„Gdje gledati?“ je ključno pitanje u animaciji. Scenografija vodi vaše oči prema najvažnijem dijelu scene.
Kako radi?
Korištenje svjetla, sjena i kompozicije kadra usmjerava pažnju publike.
Likovi u pozadini se manje kreću, kako bi glavni lik „zablistao“.
Sjećate se Kralja lavova? Kad Simba stoji na Stijeni ponosa, sve je savršeno pozicionirano kako bismo ga vidjeli kao kralja – zlatno svjetlo, centar kadra, a svi ostali ga gledaju.
4. Straight Ahead Action i Pose to Pose
Ovo je kao biranje između plesanja slobodnim stilom ili planiranja plesne rutine.
Straight Ahead Action crtate sličicu po sličicu, bez planiranja. Sjajno za spontanu animaciju, poput valova ili vjetra.
Pose to Pose: Prvo napravite ključne poze (primjerice, početak, sredinu i kraj pokreta), a onda dodate detalje. To je preciznije i daje vam veću kontrolu.
Straight Ahead: Gledajte scenu u kojoj Genie iz Aladdina čarobno mijenja oblike – spontano i ludo!
Pose to Pose: Balovi u Pepeljugi – sve je elegantno i precizno sinkronizirano.
5. Follow Through i Overlapping Action
Ovaj princip je kao kad skočite u krevet – i dok ste vi već mirni, jastuci i pokrivači još uvijek poskakuju!
Follow Through: Dijelovi tijela (ili odjeće) nastavljaju se kretati čak i kad se glavni dio tijela zaustavi.
Overlapping Action: Različiti dijelovi tijela kreću se različitim tempom – noge, ruke i kosa nikad se ne zaustavljaju istovremeno.
U Tarzanu, dok klizi po lijani, njegova kosa i tkanina „žive vlastiti život“, što dodaje osjećaj realnosti.
6. Slow In i Slow Out (Ubrzavanje i Usporavanje)
Ikad pokušali naglo zakočiti bicikl? Pokreti postaju čudni ako nemaju prirodan ritam ubrzavanja i usporavanja.
Lik započinje pokret polako, ubrzava u sredini i opet usporava pred kraj.
Dodavanje više sličica na početku i kraju pokreta daje osjećaj realnosti.
U Zootopia, scena s Flashom, lijenim zaposlenikom – njegovo „slow out“ dok podiže ruku je smiješno i efektno.
7. Arcs (Lukovi)
U stvarnom životu pokreti se ne događaju po ravnoj liniji. Lukovi dodaju gracioznost i realizam.
Pokreti glave, ruku ili nogu slijede zakrivljeni luk.
Bez lukova, lik bi izgledao kao robot!
U Igračkama (Toy Story), Woodyjevi pokreti, posebno dok maše rukama ili pada, prate zakrivljene linije, naglašavajući njegovu fleksibilnost i razigranost kao igračke na užetu.
8. Secondary Action (Sporedna akcija)
Ovo je „bonus“ pokret koji dodaje dubinu. Glavni pokret ostaje u fokusu, ali sporedni pokret čini animaciju bogatijom.
Dok lik hoda, kosa mu poskakuje ili torba njiše.
Lik može klimati glavom dok govori.
U Ratatouille, dok Remy kuha, njegov rep se stalno miče, što dodaje komični šarm.
9. Timing (Tajming)
Tajming je poput tempiranja šale – pogrešno tempiranje može sve uništiti!
Brz pokret izražava energiju, snagu ili napetost.
Spori pokreti prenose težinu, opreznost ili emociju.
U Inside Out, scene tuge koriste spori tajming kako bi emocije bile duboko izražene.
10. Exaggeration (Pretjerivanje)
Pretjerivanje je srž animacije. U stvarnom životu lik ne bi skočio tri metra u zrak – ali u animaciji može!
Povećajte izraze lica, veličinu reakcija ili pokreta.
U animaciji, više je više!
Kad Donkey iz Shreka glumi prestravljenog, njegova reakcija je toliko prenaglašena da je urnebesna.
11. Solid Drawing (Čvrsti crtež)
Čvrsti crtež znači da likovi izgledaju trodimenzionalno, uvjerljivo i stabilno, čak i u ludim pokretima.
Obratite pažnju na proporcije, perspektivu i težište lika.
Lik mora izgledati kao da ima težinu.
U The Little Mermaid, Ariel se kreće graciozno i realno, iako je u vodi!
12. Appeal (Privlačnost)
Privlačnost znači da je lik zanimljiv, šarmantan i da ga publika odmah zavoli (ili mrzi, ako je negativac).
Jednostavni oblici i izražajna lica pomažu publici da se poveže s likom.
Čak i negativci trebaju imati privlačnost!
Scar iz The Lion King je negativac, ali njegovo vitko tijelo, manipulativni glas i izrazi lica čine ga neodoljivim.